Branding de Batiscafo

Branding de Batiscafo

Branding de Batiscafo

Branding de Batiscafo

Branding de Batiscafo

Una identitat sòlida per una consultora d’innovació que ajuda a empreses a transformar-se i liderar el seu sector

Una identitat sòlida per una consultora d’innovació que ajuda a empreses a transformar-se i liderar el seu sector

Una identitat sòlida per una consultora d’innovació que ajuda a empreses a transformar-se i liderar el seu sector

Una identitat sòlida per una consultora d’innovació que ajuda a empreses a transformar-se i liderar el seu sector

Una identitat sòlida per una consultora d’innovació que ajuda a empreses a transformar-se i liderar el seu sector

batiscafo_header_02

DESCRIPCIÓ

DESCRIPCIÓ

DESCRIPCIÓ

Darrera del nom de Batiscafo, l’agència d’innovació fundada per Miguel Tito i Silvia Flórez –enginyer industrial i dissenyadora–, hi ha una història que inclou a un home peculiar, l’oceà i la voluntat d’empènyer les fronteres del coneixement. A meitat del segle passat no hi havia mitjans adequats per explorar l’oceà i això impedia accedir a tot tipus d’espècies i fenòmens, però Auguste Piccard –físic, explorador i aeronauta– no hi estava conforme. Després d’anys d’experiments i prototips que el van enfrontar a problemes d’enginyeria que mai s’havien plantejat va idear i construir varis aparells submergibles per assolir les profunditats marines: els batiscafs.

Amb la mateixa curiositat i perseverança Miguel Tito –CEO de Batiscafo– porta més de quinze anys realitzant projectes d’innovació que ajuden a grans corporacions i a start-ups a transformar-se i liderar el seu sector, i ha treballat per empreses com Mitsubishi Research Institute, Nestlé, BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria), ESIC (Business & Marketing School), IED (Instituto Europeo di Design), IBV (Institut de Biomecànica de València) o MWC (Mobile World Capital).

Darrera del nom de Batiscafo, l’agència d’innovació fundada per Miguel Tito i Silvia Flórez –enginyer industrial i dissenyadora–, hi ha una història que inclou a un home peculiar, l’oceà i la voluntat d’empènyer les fronteres del coneixement. A meitat del segle passat no hi havia mitjans adequats per explorar l’oceà i això impedia accedir a tot tipus d’espècies i fenòmens, però Auguste Piccard –físic, explorador i aeronauta– no hi estava conforme. Després d’anys d’experiments i prototips que el van enfrontar a problemes d’enginyeria que mai s’havien plantejat va idear i construir varis aparells submergibles per assolir les profunditats marines: els batiscafs.

Amb la mateixa curiositat i perseverança Miguel Tito –CEO de Batiscafo– porta més de quinze anys realitzant projectes d’innovació que ajuden a grans corporacions i a start-ups a transformar-se i liderar el seu sector, i ha treballat per empreses com Mitsubishi Research Institute, Nestlé, BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria), ESIC (Business & Marketing School), IED (Instituto Europeo di Design), IBV (Institut de Biomecànica de València) o MWC (Mobile World Capital).

Darrera del nom de Batiscafo, l’agència d’innovació fundada per Miguel Tito i Silvia Flórez –enginyer industrial i dissenyadora–, hi ha una història que inclou a un home peculiar, l’oceà i la voluntat d’empènyer les fronteres del coneixement. A meitat del segle passat no hi havia mitjans adequats per explorar l’oceà i això impedia accedir a tot tipus d’espècies i fenòmens, però Auguste Piccard –físic, explorador i aeronauta– no hi estava conforme. Després d’anys d’experiments i prototips que el van enfrontar a problemes d’enginyeria que mai s’havien plantejat va idear i construir varis aparells submergibles per assolir les profunditats marines: els batiscafs.

Amb la mateixa curiositat i perseverança Miguel Tito –CEO de Batiscafo– porta més de quinze anys realitzant projectes d’innovació que ajuden a grans corporacions i a start-ups a transformar-se i liderar el seu sector, i ha treballat per empreses com Mitsubishi Research Institute, Nestlé, BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria), ESIC (Business & Marketing School), IED (Instituto Europeo di Design), IBV (Institut de Biomecànica de València) o MWC (Mobile World Capital).

Darrera del nom de Batiscafo, l’agència d’innovació fundada per Miguel Tito i Silvia Flórez –enginyer industrial i dissenyadora–, hi ha una història que inclou a un home peculiar, l’oceà i la voluntat d’empènyer les fronteres del coneixement. A meitat del segle passat no hi havia mitjans adequats per explorar l’oceà i això impedia accedir a tot tipus d’espècies i fenòmens, però Auguste Piccard –físic, explorador i aeronauta– no hi estava conforme. Després d’anys d’experiments i prototips que el van enfrontar a problemes d’enginyeria que mai s’havien plantejat va idear i construir varis aparells submergibles per assolir les profunditats marines: els batiscafs.

Amb la mateixa curiositat i perseverança Miguel Tito –CEO de Batiscafo– porta més de quinze anys realitzant projectes d’innovació que ajuden a grans corporacions i a start-ups a transformar-se i liderar el seu sector, i ha treballat per empreses com Mitsubishi Research Institute, Nestlé, BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria), ESIC (Business & Marketing School), IED (Instituto Europeo di Design), IBV (Institut de Biomecànica de València) o MWC (Mobile World Capital).

Darrera del nom de Batiscafo, l’agència d’innovació fundada per Miguel Tito i Silvia Flórez –enginyer industrial i dissenyadora–, hi ha una història que inclou a un home peculiar, l’oceà i la voluntat d’empènyer les fronteres del coneixement. A meitat del segle passat no hi havia mitjans adequats per explorar l’oceà i això impedia accedir a tot tipus d’espècies i fenòmens, però Auguste Piccard –físic, explorador i aeronauta– no hi estava conforme. Després d’anys d’experiments i prototips que el van enfrontar a problemes d’enginyeria que mai s’havien plantejat va idear i construir varis aparells submergibles per assolir les profunditats marines: els batiscafs.

Amb la mateixa curiositat i perseverança Miguel Tito –CEO de Batiscafo– porta més de quinze anys realitzant projectes d’innovació que ajuden a grans corporacions i a start-ups a transformar-se i liderar el seu sector, i ha treballat per empreses com Mitsubishi Research Institute, Nestlé, BBVA (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria), ESIC (Business & Marketing School), IED (Instituto Europeo di Design), IBV (Institut de Biomecànica de València) o MWC (Mobile World Capital).

INFO

Client: Batiscafo
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

Client: Batiscafo
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

Client: Batiscafo
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

Client: Batiscafo
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

1

1

El repte

El repte

El repte

Els clients de Batiscafo són empreses amb vocació de líder que necessiten innovació tangible, que repercuteixi en el negoci i els ajudi a desenvolupar més i millors productes i serveis. Volen acció, no teoria.

Tenint en compte quin és el públic objectiu de Batiscafo i qui són els seus interlocutors habituals –CEOs, responsables d’innovació i de desenvolupament de producte, etc.– el repte consisteix en crear una marca sòlida i capaç de transmetre autoritat en el mercat, a més dels valors diferencials de l’agència. Curiositat, intel·ligència, senzillesa, acció i bellesa son alguns dels principis mouen als fundadors d’aquesta agència d’innovació de València.

Els clients de Batiscafo són empreses amb vocació de líder que necessiten innovació tangible, que repercuteixi en el negoci i els ajudi a desenvolupar més i millors productes i serveis. Volen acció, no teoria.

Tenint en compte quin és el públic objectiu de Batiscafo i qui són els seus interlocutors habituals –CEOs, responsables d’innovació i de desenvolupament de producte, etc.– el repte consisteix en crear una marca sòlida i capaç de transmetre autoritat en el mercat, a més dels valors diferencials de l’agència. Curiositat, intel·ligència, senzillesa, acció i bellesa son alguns dels principis mouen als fundadors d’aquesta agència d’innovació de València.

Els clients de Batiscafo són empreses amb vocació de líder que necessiten innovació tangible, que repercuteixi en el negoci i els ajudi a desenvolupar més i millors productes i serveis. Volen acció, no teoria.

Tenint en compte quin és el públic objectiu de Batiscafo i qui són els seus interlocutors habituals –CEOs, responsables d’innovació i de desenvolupament de producte, etc.– el repte consisteix en crear una marca sòlida i capaç de transmetre autoritat en el mercat, a més dels valors diferencials de l’agència. Curiositat, intel·ligència, senzillesa, acció i bellesa son alguns dels principis mouen als fundadors d’aquesta agència d’innovació de València.

Els clients de Batiscafo són empreses amb vocació de líder que necessiten innovació tangible, que repercuteixi en el negoci i els ajudi a desenvolupar més i millors productes i serveis. Volen acció, no teoria.

Tenint en compte quin és el públic objectiu de Batiscafo i qui són els seus interlocutors habituals –CEOs, responsables d’innovació i de desenvolupament de producte, etc.– el repte consisteix en crear una marca sòlida i capaç de transmetre autoritat en el mercat, a més dels valors diferencials de l’agència. Curiositat, intel·ligència, senzillesa, acció i bellesa son alguns dels principis mouen als fundadors d’aquesta agència d’innovació de València.

2

2

El procès

El procès

El procès

Hem explorat un símbol que en la seva part central recull la idea del batiscaf (l’aparell), però que en la seva expressió més essencial és simplement un ull, o un visor. I l’hem circumdat per ones expansives, que es desplacen generant una transformació simètrica. L’ús del color en la marca s’ha restringit al negre i al blanc, aportant pes i simplicitat. A més, el negre ens ajuda a associar la marca a valors d’autoritat i seguretat.

Tipogràficament, hem utilitzat una font hereva de Futura, que manté les seves característiques formes geomètriques però amb un toc més humanista, transmetent senzillesa, ordre i practicitat, a més de suavitzar la contundència del color negre.

Com a tipografia corporativa, hem adoptat IBM Plex, la nova font corporativa de IBM que hibrida traços rectilinis, propis del llenguatge mecànic i l’enginyeria, amb altres de gestualitat humana, i que destaca per la seva elegància i funcionalitat, a més de ser de distribució lliure.

El disseny de la gràfica accessòria està basat en el plàncton, petitíssims organismes que es troben suspesos en l’aigua de mar. El plàncton és divers en formes i estructures i invisible a simple vista. Conceptualment, representa tot allò que no es percep de manera convencional, que requereix d’una visió especial i que no només té vida sinó també importància en tot el seu ecosistema.

Hem explorat un símbol que en la seva part central recull la idea del batiscaf (l’aparell), però que en la seva expressió més essencial és simplement un ull, o un visor. I l’hem circumdat per ones expansives, que es desplacen generant una transformació simètrica. L’ús del color en la marca s’ha restringit al negre i al blanc, aportant pes i simplicitat. A més, el negre ens ajuda a associar la marca a valors d’autoritat i seguretat.

Tipogràficament, hem utilitzat una font hereva de Futura, que manté les seves característiques formes geomètriques però amb un toc més humanista, transmetent senzillesa, ordre i practicitat, a més de suavitzar la contundència del color negre.

Com a tipografia corporativa, hem adoptat IBM Plex, la nova font corporativa de IBM que hibrida traços rectilinis, propis del llenguatge mecànic i l’enginyeria, amb altres de gestualitat humana, i que destaca per la seva elegància i funcionalitat, a més de ser de distribució lliure.

El disseny de la gràfica accessòria està basat en el plàncton, petitíssims organismes que es troben suspesos en l’aigua de mar. El plàncton és divers en formes i estructures i invisible a simple vista. Conceptualment, representa tot allò que no es percep de manera convencional, que requereix d’una visió especial i que no només té vida sinó també importància en tot el seu ecosistema.

Hem explorat un símbol que en la seva part central recull la idea del batiscaf (l’aparell), però que en la seva expressió més essencial és simplement un ull, o un visor. I l’hem circumdat per ones expansives, que es desplacen generant una transformació simètrica. L’ús del color en la marca s’ha restringit al negre i al blanc, aportant pes i simplicitat. A més, el negre ens ajuda a associar la marca a valors d’autoritat i seguretat.

Tipogràficament, hem utilitzat una font hereva de Futura, que manté les seves característiques formes geomètriques però amb un toc més humanista, transmetent senzillesa, ordre i practicitat, a més de suavitzar la contundència del color negre.

Com a tipografia corporativa, hem adoptat IBM Plex, la nova font corporativa de IBM que hibrida traços rectilinis, propis del llenguatge mecànic i l’enginyeria, amb altres de gestualitat humana, i que destaca per la seva elegància i funcionalitat, a més de ser de distribució lliure.

El disseny de la gràfica accessòria està basat en el plàncton, petitíssims organismes que es troben suspesos en l’aigua de mar. El plàncton és divers en formes i estructures i invisible a simple vista. Conceptualment, representa tot allò que no es percep de manera convencional, que requereix d’una visió especial i que no només té vida sinó també importància en tot el seu ecosistema.

Hem explorat un símbol que en la seva part central recull la idea del batiscaf (l’aparell), però que en la seva expressió més essencial és simplement un ull, o un visor. I l’hem circumdat per ones expansives, que es desplacen generant una transformació simètrica. L’ús del color en la marca s’ha restringit al negre i al blanc, aportant pes i simplicitat. A més, el negre ens ajuda a associar la marca a valors d’autoritat i seguretat.

Tipogràficament, hem utilitzat una font hereva de Futura, que manté les seves característiques formes geomètriques però amb un toc més humanista, transmetent senzillesa, ordre i practicitat, a més de suavitzar la contundència del color negre.

Com a tipografia corporativa, hem adoptat IBM Plex, la nova font corporativa de IBM que hibrida traços rectilinis, propis del llenguatge mecànic i l’enginyeria, amb altres de gestualitat humana, i que destaca per la seva elegància i funcionalitat, a més de ser de distribució lliure.

El disseny de la gràfica accessòria està basat en el plàncton, petitíssims organismes que es troben suspesos en l’aigua de mar. El plàncton és divers en formes i estructures i invisible a simple vista. Conceptualment, representa tot allò que no es percep de manera convencional, que requereix d’una visió especial i que no només té vida sinó també importància en tot el seu ecosistema.

3

3

El resultat

El resultat

El resultat

Aconseguim una marca que rescata els elements essencials del naming: aigua i immersió. I que recrea l’instant en el que un element –una pedra, per exemple– entra a l’aigua –el mar–, transforma el medi i genera ones. Un gest –llançar una pedra al mar– que és a la vegada un joc i que ens transmet senzilles, bellesa, moviment, transformació i curiositat.

També, en un sentit més literal, l’aposta ens remet a la visió d’un batiscaf monoplaça, tal i com el veuria aproximar-se un altre viatger immers a l’aigua. El manual d’identitat visual recull la marca, les seves normes d’ús i un sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital.

Aconseguim una marca que rescata els elements essencials del naming: aigua i immersió. I que recrea l’instant en el que un element –una pedra, per exemple– entra a l’aigua –el mar–, transforma el medi i genera ones. Un gest –llançar una pedra al mar– que és a la vegada un joc i que ens transmet senzilles, bellesa, moviment, transformació i curiositat.

També, en un sentit més literal, l’aposta ens remet a la visió d’un batiscaf monoplaça, tal i com el veuria aproximar-se un altre viatger immers a l’aigua. El manual d’identitat visual recull la marca, les seves normes d’ús i un sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital.

Aconseguim una marca que rescata els elements essencials del naming: aigua i immersió. I que recrea l’instant en el que un element –una pedra, per exemple– entra a l’aigua –el mar–, transforma el medi i genera ones. Un gest –llançar una pedra al mar– que és a la vegada un joc i que ens transmet senzilles, bellesa, moviment, transformació i curiositat.

També, en un sentit més literal, l’aposta ens remet a la visió d’un batiscaf monoplaça, tal i com el veuria aproximar-se un altre viatger immers a l’aigua. El manual d’identitat visual recull la marca, les seves normes d’ús i un sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital.

Aconseguim una marca que rescata els elements essencials del naming: aigua i immersió. I que recrea l’instant en el que un element –una pedra, per exemple– entra a l’aigua –el mar–, transforma el medi i genera ones. Un gest –llançar una pedra al mar– que és a la vegada un joc i que ens transmet senzilles, bellesa, moviment, transformació i curiositat.

També, en un sentit més literal, l’aposta ens remet a la visió d’un batiscaf monoplaça, tal i com el veuria aproximar-se un altre viatger immers a l’aigua. El manual d’identitat visual recull la marca, les seves normes d’ús i un sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital.

bat_web_slide_6
bat_web_slide_7
bat_web_foto_1.8
bat_web_slide_14
bat_web_slide_13
Batiscafo-Stationary-Branding-03
bat_web_foto_2

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL