Web de Gradhermetic
Client: Gradhermetic
Serveis: Disseny web (UX/UI), Direcció d'Art
Persones implicades al projecte: 5

L’any 1954, quan el tancament i la seguretat de les finestres estava limitat a les persianes enrotllables de fusta, Jaume Colom concep la creació d’una persiana que permet la graduació i el control de la llum. Per la industrialització i la comercialització d’aquest nou i revolucionari producte constitueix la societat Gradhermetic l’any 1954. Avui, després de tres generacions, Gradhermetic és una empresa multinacional líder en la millora de l’eficiència energètica d’edificis, que compta amb un procés productiu integral i ofereix una gama única de productes com ara persianes, gelosies i falsos sostres. Productes que s’utilitzen en edificis i obres arquitectòniques emblemàtiques arreu del món.

1
El repte

La gama de productes Gradhermetic contempla tres grans famílies, onze subfamílies i centenars de productes finals. Per això la complexitat del projecte rau en poder discriminar de forma àgil el producte que cerquem, a través de les seves característiques tècniques i funcionals, fent accessible als clients de Gradhermetic una gran quantitat d’informació tècnica –perfils, cotes, materials i altres característiques–.

Més enllà del producte, que és el cor del web, veiem la necessitat de reunir en el site obres arquitectòniques singulars d’arreu del món i connectar-les amb els productes Gradhermetic que s’han emprat per dur-les a terme.

2
El procès

Hem centrat les primeres decisions de direcció d’art i de disseny en aconseguir que tot el lloc web respiri un to molt arquitectònic: net, sobri i ben espaiat. Una retícula base simple però sòlida i un tractament tipogràfic adequat aporten consistència al disseny. L’ús del color s’ha restringit al vermell corporatiu i a una gama de grisos. La fotografia té un rol privilegiat en tot el site i, alhora que exerceix una funció de seducció, ens ajuda a connectar el producte amb les seves aplicacions pràctiques.

Posant especial atenció en resoldre l’accés ràpid a l’extensa gama de productes, hem desenvolupat un menú de navegació que permet identificar el producte que cerquem de forma ràpida i accedir-hi des de qualsevol punt del site en el que ens trobem. També hem desenvolupat un filtrat que ens permet discriminar els productes per les seves característiques, un secció d’empresa per parlar de la història, els valors de la companyia i la seva presència internacional, una secció de projectes arquitectònics, un bloc corporatiu i una secció de descàrregues amb documentació tècnica d’accés restringit a clients.

3
El resultat

Obtenim un lloc web que transmet elegància i eficiència –d’acord als principis que regeixen la marca– i que connecta molt bé amb el públic objectiu de Gradhermetic, format principalment per estudis d’arquitectura.

El nou web, que s’expressa en sis idiomes diferents, és també una eina fonamental per l’equip de màrqueting i de vendes i acompleix una funció molt important en el procés d’internacionalització de l’empresa.