Branding y redes sociales para el Mercat de la Independència

Branding de Ricardo i Montse

Branding de Ricardo i Montse

Branding de Ricardo i Montse

Branding de Ricardo i Montse

Una identidad visual icónica y vibrante para el Mercat de la Independència de Terrassa

Una identitat que s'adapta als nous temps reforçant els seus valors tradicionals

Una identitat que s'adapta als nous temps reforçant els seus valors tradicionals

Una identitat que s'adapta als nous temps reforçant els seus valors tradicionals

Una identitat que s'adapta als nous temps reforçant els seus valors tradicionals

baku-mercat-header-03

DESCRIPCIÓN

DESCRIPCIÓ

DESCRIPCIÓ

El Mercat de la Independència de Terrassa es el mercado central de la ciudad. Sus orígenes se remontan a la existencia de un mercado previo –documentado en el año 1207– que se celebraba en la Plaça Major (actual Plaça Vella), antes de que se decidiera trasladarlo a un edificio permanente. En la actualidad, el Mercat está ubicado en un edificio modernista emblemático, obra de los arquitectos municipales Antoni Pascual y Carretero y Melcior Vinyals y Muñoz. Y está integrado por más de 80 paradistas, que representan la oferta de producto fresco y de calidad más amplia y diversa de la comarca del Vallès Occidental.

Ricardo i Montse prepara menjar casolà i saludable per facilitar els àpats diaris de professionals que no tenen temps de cuinar, però que volen gaudir d'un bon àpat cada dia de manera senzilla.

La seva marca respira tradició, i tanmateix el negoci experimenta una transformació significativa, passant de gestionar una única i exitosa parada al Mercat de la Independència de Terrassa a obrir nous establiments i a expandir-se envers altres ciutats.

Ricardo i Montse prepara menjar casolà i saludable per facilitar els àpats diaris de professionals que no tenen temps de cuinar, però que volen gaudir d'un bon àpat cada dia de manera senzilla.

La seva marca respira tradició, i tanmateix el negoci experimenta una transformació significativa, passant de gestionar una única i exitosa parada al Mercat de la Independència de Terrassa a obrir nous establiments i a expandir-se envers altres ciutats.

Ricardo i Montse prepara menjar casolà i saludable per facilitar els àpats diaris de professionals que no tenen temps de cuinar, però que volen gaudir d'un bon àpat cada dia de manera senzilla.

La seva marca respira tradició, i tanmateix el negoci experimenta una transformació significativa, passant de gestionar una única i exitosa parada al Mercat de la Independència de Terrassa a obrir nous establiments i a expandir-se envers altres ciutats.

Ricardo i Montse prepara menjar casolà i saludable per facilitar els àpats diaris de professionals que no tenen temps de cuinar, però que volen gaudir d'un bon àpat cada dia de manera senzilla.

La seva marca respira tradició, i tanmateix el negoci experimenta una transformació significativa, passant de gestionar una única i exitosa parada al Mercat de la Independència de Terrassa a obrir nous establiments i a expandir-se envers altres ciutats.

INFO

Cliente: Mercat de la Independència
Servicios: Consultoría de marca, branding, manual de identidad corporativa, aplicaciones de marca, gráfica publicitaria, fotografía, gestión de redes sociales
Personas implicadas: 3

Client: Ricardo i Montse
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

Client: Ricardo i Montse
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

Client: Ricardo i Montse
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

1

1

El reto

El repte

El repte

El proyecto parte de la necesidad de crear una imagen de marca nueva para el Mercat de la Independència, que sintonice con sus valores tradicionales –la calidad, la proximidad, la cultura local y el consumo responsable– y que conecte con la ciudad de Terrassa, adaptándose a los nuevos tiempos y expresando su particular forma de ser. Una marca que represente un paso adelante y que revitalice por completo su ecosistema visual y su proyección.

El projecte parteix de la necessitat de crear una identitat que s'adapti als nous temps que viu la marca i als seus reptes, tenint en especial consideració la voluntat d'expandir el negoci amb l'obertura de nous establiments –més enllà del seu ecosistema original (el mercat)–, però sense oblidar al mateix temps els valors tradicionals que la caracteritzen.

El projecte parteix de la necessitat de crear una identitat que s'adapti als nous temps que viu la marca i als seus reptes, tenint en especial consideració la voluntat d'expandir el negoci amb l'obertura de nous establiments –més enllà del seu ecosistema original (el mercat)–, però sense oblidar al mateix temps els valors tradicionals que la caracteritzen.

El projecte parteix de la necessitat de crear una identitat que s'adapti als nous temps que viu la marca i als seus reptes, tenint en especial consideració la voluntat d'expandir el negoci amb l'obertura de nous establiments –més enllà del seu ecosistema original (el mercat)–, però sense oblidar al mateix temps els valors tradicionals que la caracteritzen.

2

2

El proceso

El procès

El procès

En el proceso de construcción de la nueva identidad visual del Mercat utilizamos su fachada y sus componentes más característicos –la bóveda, los ventanales, el emblemático castillo de forja y la tipografía original y de estilo modernista– para construir una marca con una identidad icónica, que tiende a la simplicidad y a la claridad comunicativa. Recuperamos la tipografía original, que tiene una personalidad única y que conecta con la ciudad y su historia, reestilizándola e incorporándola a la marca en su disposición básica.

 Más allá de la tipografía original que forma parte de la marca, adoptamos la Montserrat como tipografía principal para textos básicos e informativos, y la ITC Souvenir como tipografía secundaria para emplearla en combinación con la primera para crear textos destacados y titulares.

 El color y su uso se incorpora en el manual de identidad del Mercat como un potente elemento de comunicación, que actúa como un contrapunto al carácter sobrio y atemporal de la marca, que siempre se expresa en color negro. Alegre, optimista y energizante, la paleta de colores del Mercat está formada por colores vibrantes –como el berenjena, el turquesa, el verde limón, el naranja y el rosa–, con resonancias vitalistas, que nos hablan de la forma de ser del Mercat y del trato humano que configura una experiencia de compra única.

 La dirección de arte fotográfica se incorpora también al manual para construir un discurso visual empático, que busca el protagonismo de las personas mostrándolas con autenticidad y con una voluntad inclusiva y abierta, con un tono positivo y capaz de conectar con los distintos públicos del Mercat.

Creem una marca que s'expressa amb un símbol compacte, a mig camí entre un segell heràldic –per bé que contemporani– i una representació figurativa del focus del negoci. A la marca principal, en la seva disposició bàsica, afegim el tagline 'Menja bé. T'ho posem fàcil', que ens ajuda a reforçar el seu posicionament i dos punts claus de la seva identitat: producte de qualitat i facilitat o accessibilitat.

La tipografia corporativa és Source Serif Pro, font de factura clàssica, amb un disseny molt contemporani, amb un bon pes i una certa càrrega de tradicionalitat. Aporta credibilitat i ens apropa al factor artesanal i familiar de l'empresa. Complementem la tipografia principal amb Brandon Text, una font de pal sec amb acabats lleugerament arrodonits i un punt mecànic que aporta un bon contrast formal.

Acompanyant la marca en les seves disposicions bàsiques, creem una gràfica accessòria que presenta un sistema visual que ens ajuda a transmetre els seus valors principals i secundaris. El joc de textures reuneix abstraccions de diferents aliments, creant un sistema que podem descompondre i reconstruir segons la necessitat de cada context i que transmet varietat, senzillesa i color. A part del sistema de textures, disposem d'un element d'identitat addicional que podem emprar de manera molt controlada en aplicacions corporatives que requereixen petites intervencions gràfiques. Un element triangular que recorda a estovalles tradicionals casolanes, amb estampats de quadres i ratlles. Disposar d'ell evita que fem un sobreús del símbol de la marca, diversificant el discurs visual general.

Creem una marca que s'expressa amb un símbol compacte, a mig camí entre un segell heràldic –per bé que contemporani– i una representació figurativa del focus del negoci. A la marca principal, en la seva disposició bàsica, afegim el tagline 'Menja bé. T'ho posem fàcil', que ens ajuda a reforçar el seu posicionament i dos punts claus de la seva identitat: producte de qualitat i facilitat o accessibilitat.

La tipografia corporativa és Source Serif Pro, font de factura clàssica, amb un disseny molt contemporani, amb un bon pes i una certa càrrega de tradicionalitat. Aporta credibilitat i ens apropa al factor artesanal i familiar de l'empresa. Complementem la tipografia principal amb Brandon Text, una font de pal sec amb acabats lleugerament arrodonits i un punt mecànic que aporta un bon contrast formal.

Acompanyant la marca en les seves disposicions bàsiques, creem una gràfica accessòria que presenta un sistema visual que ens ajuda a transmetre els seus valors principals i secundaris. El joc de textures reuneix abstraccions de diferents aliments, creant un sistema que podem descompondre i reconstruir segons la necessitat de cada context i que transmet varietat, senzillesa i color. A part del sistema de textures, disposem d'un element d'identitat addicional que podem emprar de manera molt controlada en aplicacions corporatives que requereixen petites intervencions gràfiques. Un element triangular que recorda a estovalles tradicionals casolanes, amb estampats de quadres i ratlles. Disposar d'ell evita que fem un sobreús del símbol de la marca, diversificant el discurs visual general.

Creem una marca que s'expressa amb un símbol compacte, a mig camí entre un segell heràldic –per bé que contemporani– i una representació figurativa del focus del negoci. A la marca principal, en la seva disposició bàsica, afegim el tagline 'Menja bé. T'ho posem fàcil', que ens ajuda a reforçar el seu posicionament i dos punts claus de la seva identitat: producte de qualitat i facilitat o accessibilitat.

La tipografia corporativa és Source Serif Pro, font de factura clàssica, amb un disseny molt contemporani, amb un bon pes i una certa càrrega de tradicionalitat. Aporta credibilitat i ens apropa al factor artesanal i familiar de l'empresa. Complementem la tipografia principal amb Brandon Text, una font de pal sec amb acabats lleugerament arrodonits i un punt mecànic que aporta un bon contrast formal.

Acompanyant la marca en les seves disposicions bàsiques, creem una gràfica accessòria que presenta un sistema visual que ens ajuda a transmetre els seus valors principals i secundaris. El joc de textures reuneix abstraccions de diferents aliments, creant un sistema que podem descompondre i reconstruir segons la necessitat de cada context i que transmet varietat, senzillesa i color. A part del sistema de textures, disposem d'un element d'identitat addicional que podem emprar de manera molt controlada en aplicacions corporatives que requereixen petites intervencions gràfiques. Un element triangular que recorda a estovalles tradicionals casolanes, amb estampats de quadres i ratlles. Disposar d'ell evita que fem un sobreús del símbol de la marca, diversificant el discurs visual general.

Creem una marca que s'expressa amb un símbol compacte, a mig camí entre un segell heràldic –per bé que contemporani– i una representació figurativa del focus del negoci. A la marca principal, en la seva disposició bàsica, afegim el tagline 'Menja bé. T'ho posem fàcil', que ens ajuda a reforçar el seu posicionament i dos punts claus de la seva identitat: producte de qualitat i facilitat o accessibilitat.

La tipografia corporativa és Source Serif Pro, font de factura clàssica, amb un disseny molt contemporani, amb un bon pes i una certa càrrega de tradicionalitat. Aporta credibilitat i ens apropa al factor artesanal i familiar de l'empresa. Complementem la tipografia principal amb Brandon Text, una font de pal sec amb acabats lleugerament arrodonits i un punt mecànic que aporta un bon contrast formal.

Acompanyant la marca en les seves disposicions bàsiques, creem una gràfica accessòria que presenta un sistema visual que ens ajuda a transmetre els seus valors principals i secundaris. El joc de textures reuneix abstraccions de diferents aliments, creant un sistema que podem descompondre i reconstruir segons la necessitat de cada context i que transmet varietat, senzillesa i color. A part del sistema de textures, disposem d'un element d'identitat addicional que podem emprar de manera molt controlada en aplicacions corporatives que requereixen petites intervencions gràfiques. Un element triangular que recorda a estovalles tradicionals casolanes, amb estampats de quadres i ratlles. Disposar d'ell evita que fem un sobreús del símbol de la marca, diversificant el discurs visual general.

3

3

El resultado

El resultat

El resultat

Obtenemos una marca icónica y de largo recorrido, que se enraíza en los valores tradicionales de la institución para transformarse y modernizarse con una personalidad vibrante, alegre y próxima, que sintetiza la forma de ser del mercado y busca la conexión con su ciudad.

 El manual de identidad visual recoge la marca, sus normas de uso, tipografías, paleta de colores y dirección de arte fotográfica –entre otros–, así como diversas aplicaciones concretas de gráfica publicitaria y digitales.

 

Obtenim una marca de llarg recorregut, que reivindica els valors tradicionals del negoci –plenament vigents–, i que es modernitza per transformar-se en una identitat amb personalitat pròpia, pròxima i fàcil d'identificar arreu.

El manual d'identitat visual recull la marca, les seves normes d'ús i el sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital, i d'elements de gràfica publicitària.

Obtenim una marca de llarg recorregut, que reivindica els valors tradicionals del negoci –plenament vigents–, i que es modernitza per transformar-se en una identitat amb personalitat pròpia, pròxima i fàcil d'identificar arreu.

El manual d'identitat visual recull la marca, les seves normes d'ús i el sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital, i d'elements de gràfica publicitària.

Obtenim una marca de llarg recorregut, que reivindica els valors tradicionals del negoci –plenament vigents–, i que es modernitza per transformar-se en una identitat amb personalitat pròpia, pròxima i fàcil d'identificar arreu.

El manual d'identitat visual recull la marca, les seves normes d'ús i el sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital, i d'elements de gràfica publicitària.

baku-mercat-logo-01
baku-mercat-half-web-01
baku-mercat-half-web-05
baku-mercat-independencia-full-web-03
baku-mercat-header-01
baku-mercat-half-web-11
baku-mercat-half-web-08
baku-mercat-half-web-13
baku-mercat-independencia-full-web-04
baku-mercat-independencia-full-web-05
baku-mercat-storie-instagram-02
baku-mercat-feed-instagram-01
baku-mercat-storie-instagram-04

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL