Branding i xarxes socials per al Mercat de la Independència

Branding de Ricardo i Montse

Branding de Ricardo i Montse

Branding de Ricardo i Montse

Branding de Ricardo i Montse

Una identitat visual icònica i vibrant pel Mercat de la Independència de Terrassa

Una identitat que s'adapta als nous temps reforçant els seus valors tradicionals

Una identitat que s'adapta als nous temps reforçant els seus valors tradicionals

Una identitat que s'adapta als nous temps reforçant els seus valors tradicionals

Una identitat que s'adapta als nous temps reforçant els seus valors tradicionals

baku-mercat-header-03

DESCRIPCIÓ

DESCRIPCIÓ

DESCRIPCIÓ

El Mercat de la Independència de Terrassa és el mercat central de la ciutat. Els seus orígens es remunten a l'existència d'un mercat previ –documentat l'any 1207– que tenia lloc a la Plaça Major (actual Plaça Vella), abans que es decidís traslladar-lo a un edifici permanent.

En l'actualitat, el Mercat està ubicat en un edifici modernista emblemàtic, obra els arquitectes municipals Antoni Pascual i Carretero i Melcior Vinyals i Muñoz. I l'integren més de 80 paradistes, que representen l'oferta de producte fresc i de qualitat més àmplia i diversa de la comarca del Vallès Occidental.

Ricardo i Montse prepara menjar casolà i saludable per facilitar els àpats diaris de professionals que no tenen temps de cuinar, però que volen gaudir d'un bon àpat cada dia de manera senzilla.

La seva marca respira tradició, i tanmateix el negoci experimenta una transformació significativa, passant de gestionar una única i exitosa parada al Mercat de la Independència de Terrassa a obrir nous establiments i a expandir-se envers altres ciutats.

Ricardo i Montse prepara menjar casolà i saludable per facilitar els àpats diaris de professionals que no tenen temps de cuinar, però que volen gaudir d'un bon àpat cada dia de manera senzilla.

La seva marca respira tradició, i tanmateix el negoci experimenta una transformació significativa, passant de gestionar una única i exitosa parada al Mercat de la Independència de Terrassa a obrir nous establiments i a expandir-se envers altres ciutats.

Ricardo i Montse prepara menjar casolà i saludable per facilitar els àpats diaris de professionals que no tenen temps de cuinar, però que volen gaudir d'un bon àpat cada dia de manera senzilla.

La seva marca respira tradició, i tanmateix el negoci experimenta una transformació significativa, passant de gestionar una única i exitosa parada al Mercat de la Independència de Terrassa a obrir nous establiments i a expandir-se envers altres ciutats.

Ricardo i Montse prepara menjar casolà i saludable per facilitar els àpats diaris de professionals que no tenen temps de cuinar, però que volen gaudir d'un bon àpat cada dia de manera senzilla.

La seva marca respira tradició, i tanmateix el negoci experimenta una transformació significativa, passant de gestionar una única i exitosa parada al Mercat de la Independència de Terrassa a obrir nous establiments i a expandir-se envers altres ciutats.

INFO

Client: Mercat de la Independència
Serveis: Consultoria de marca, branding, manual d'identitat corporativa, aplicacions de marca, gràfica publicitària, fotografia, gestió de xarxes socials
Persones implicades: 3

Client: Ricardo i Montse
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

Client: Ricardo i Montse
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

Client: Ricardo i Montse
Serveis: Consultoria de marca, concepte, brand, manuals d'identitat, aplicacions
Persones implicades: 4

1

1

El repte

El repte

El repte

El projecte parteix de la necessitat de crear una imatge de marca nova pel Mercat de la Independència, que sintonitzi amb els seus valors tradicionals –la qualitat, la proximitat, la cultura local i el consum responsable– i que connecti amb la ciutat de Terrassa, adaptant-se als nous temps i expressant el seu tarannà propi. Una marca que representi un pas endavant i que revitalitzi per complet el seu ecosistema visual i la seva projecció.

El projecte parteix de la necessitat de crear una identitat que s'adapti als nous temps que viu la marca i als seus reptes, tenint en especial consideració la voluntat d'expandir el negoci amb l'obertura de nous establiments –més enllà del seu ecosistema original (el mercat)–, però sense oblidar al mateix temps els valors tradicionals que la caracteritzen.

El projecte parteix de la necessitat de crear una identitat que s'adapti als nous temps que viu la marca i als seus reptes, tenint en especial consideració la voluntat d'expandir el negoci amb l'obertura de nous establiments –més enllà del seu ecosistema original (el mercat)–, però sense oblidar al mateix temps els valors tradicionals que la caracteritzen.

El projecte parteix de la necessitat de crear una identitat que s'adapti als nous temps que viu la marca i als seus reptes, tenint en especial consideració la voluntat d'expandir el negoci amb l'obertura de nous establiments –més enllà del seu ecosistema original (el mercat)–, però sense oblidar al mateix temps els valors tradicionals que la caracteritzen.

2

2

El procès

El procès

El procès

En el procés de construcció de la nova identitat visual del Mercat fem ús de la seva façana i dels seus components més característics –la volta, els finestrals, l'emblemàtic castell de forja i la tipografia original i d'estil modernista– per construir una marca amb una identitat icònica, que tendeix a la simplicitat i la claredat comunicativa. Recuperem la tipografia original, que té una personalitat única i que ens connecta amb la ciutat i la seva història, reestilitzant-la i incorporant-la a la marca en la seva disposició bàsica.

Més enllà de la tipografia original que forma part de la marca, adoptem la Montserrat com a tipografia principal per a textos bàsics i informatius, i la ITC Souvenir com a tipografia secundària per utilitzar-la en combinació amb la primera per crear textos destacats i titulars.

 El color i el seu ús s'incorpora al manual d'identitat del Mercat com un potent element de comunicació, que actua com un contrapunt al caràcter sobri i atemporal de la marca, que sempre es representa en color negre. Alegre, optimista i energitzant, la paleta de colors del Mercat està formada per colors vibrants –com ara l'albergínia, el turquesa, el verd llimona, el taronja i el rosa–, amb ressonàncies vitalistes, que ens parlen del tarannà propi del Mercat i del tracte humà que configura una experiència de compra única.

La direcció d'art fotogràfica s'incorpora també al manual per construir un discurs visual empàtic, que cerca el protagonisme de les persones mostrant-les amb autenticitat i amb una voluntat inclusiva i oberta, amb un to positiu i capaç de connectar amb els diferents públics del Mercat.

Creem una marca que s'expressa amb un símbol compacte, a mig camí entre un segell heràldic –per bé que contemporani– i una representació figurativa del focus del negoci. A la marca principal, en la seva disposició bàsica, afegim el tagline 'Menja bé. T'ho posem fàcil', que ens ajuda a reforçar el seu posicionament i dos punts claus de la seva identitat: producte de qualitat i facilitat o accessibilitat.

La tipografia corporativa és Source Serif Pro, font de factura clàssica, amb un disseny molt contemporani, amb un bon pes i una certa càrrega de tradicionalitat. Aporta credibilitat i ens apropa al factor artesanal i familiar de l'empresa. Complementem la tipografia principal amb Brandon Text, una font de pal sec amb acabats lleugerament arrodonits i un punt mecànic que aporta un bon contrast formal.

Acompanyant la marca en les seves disposicions bàsiques, creem una gràfica accessòria que presenta un sistema visual que ens ajuda a transmetre els seus valors principals i secundaris. El joc de textures reuneix abstraccions de diferents aliments, creant un sistema que podem descompondre i reconstruir segons la necessitat de cada context i que transmet varietat, senzillesa i color. A part del sistema de textures, disposem d'un element d'identitat addicional que podem emprar de manera molt controlada en aplicacions corporatives que requereixen petites intervencions gràfiques. Un element triangular que recorda a estovalles tradicionals casolanes, amb estampats de quadres i ratlles. Disposar d'ell evita que fem un sobreús del símbol de la marca, diversificant el discurs visual general.

Creem una marca que s'expressa amb un símbol compacte, a mig camí entre un segell heràldic –per bé que contemporani– i una representació figurativa del focus del negoci. A la marca principal, en la seva disposició bàsica, afegim el tagline 'Menja bé. T'ho posem fàcil', que ens ajuda a reforçar el seu posicionament i dos punts claus de la seva identitat: producte de qualitat i facilitat o accessibilitat.

La tipografia corporativa és Source Serif Pro, font de factura clàssica, amb un disseny molt contemporani, amb un bon pes i una certa càrrega de tradicionalitat. Aporta credibilitat i ens apropa al factor artesanal i familiar de l'empresa. Complementem la tipografia principal amb Brandon Text, una font de pal sec amb acabats lleugerament arrodonits i un punt mecànic que aporta un bon contrast formal.

Acompanyant la marca en les seves disposicions bàsiques, creem una gràfica accessòria que presenta un sistema visual que ens ajuda a transmetre els seus valors principals i secundaris. El joc de textures reuneix abstraccions de diferents aliments, creant un sistema que podem descompondre i reconstruir segons la necessitat de cada context i que transmet varietat, senzillesa i color. A part del sistema de textures, disposem d'un element d'identitat addicional que podem emprar de manera molt controlada en aplicacions corporatives que requereixen petites intervencions gràfiques. Un element triangular que recorda a estovalles tradicionals casolanes, amb estampats de quadres i ratlles. Disposar d'ell evita que fem un sobreús del símbol de la marca, diversificant el discurs visual general.

Creem una marca que s'expressa amb un símbol compacte, a mig camí entre un segell heràldic –per bé que contemporani– i una representació figurativa del focus del negoci. A la marca principal, en la seva disposició bàsica, afegim el tagline 'Menja bé. T'ho posem fàcil', que ens ajuda a reforçar el seu posicionament i dos punts claus de la seva identitat: producte de qualitat i facilitat o accessibilitat.

La tipografia corporativa és Source Serif Pro, font de factura clàssica, amb un disseny molt contemporani, amb un bon pes i una certa càrrega de tradicionalitat. Aporta credibilitat i ens apropa al factor artesanal i familiar de l'empresa. Complementem la tipografia principal amb Brandon Text, una font de pal sec amb acabats lleugerament arrodonits i un punt mecànic que aporta un bon contrast formal.

Acompanyant la marca en les seves disposicions bàsiques, creem una gràfica accessòria que presenta un sistema visual que ens ajuda a transmetre els seus valors principals i secundaris. El joc de textures reuneix abstraccions de diferents aliments, creant un sistema que podem descompondre i reconstruir segons la necessitat de cada context i que transmet varietat, senzillesa i color. A part del sistema de textures, disposem d'un element d'identitat addicional que podem emprar de manera molt controlada en aplicacions corporatives que requereixen petites intervencions gràfiques. Un element triangular que recorda a estovalles tradicionals casolanes, amb estampats de quadres i ratlles. Disposar d'ell evita que fem un sobreús del símbol de la marca, diversificant el discurs visual general.

Creem una marca que s'expressa amb un símbol compacte, a mig camí entre un segell heràldic –per bé que contemporani– i una representació figurativa del focus del negoci. A la marca principal, en la seva disposició bàsica, afegim el tagline 'Menja bé. T'ho posem fàcil', que ens ajuda a reforçar el seu posicionament i dos punts claus de la seva identitat: producte de qualitat i facilitat o accessibilitat.

La tipografia corporativa és Source Serif Pro, font de factura clàssica, amb un disseny molt contemporani, amb un bon pes i una certa càrrega de tradicionalitat. Aporta credibilitat i ens apropa al factor artesanal i familiar de l'empresa. Complementem la tipografia principal amb Brandon Text, una font de pal sec amb acabats lleugerament arrodonits i un punt mecànic que aporta un bon contrast formal.

Acompanyant la marca en les seves disposicions bàsiques, creem una gràfica accessòria que presenta un sistema visual que ens ajuda a transmetre els seus valors principals i secundaris. El joc de textures reuneix abstraccions de diferents aliments, creant un sistema que podem descompondre i reconstruir segons la necessitat de cada context i que transmet varietat, senzillesa i color. A part del sistema de textures, disposem d'un element d'identitat addicional que podem emprar de manera molt controlada en aplicacions corporatives que requereixen petites intervencions gràfiques. Un element triangular que recorda a estovalles tradicionals casolanes, amb estampats de quadres i ratlles. Disposar d'ell evita que fem un sobreús del símbol de la marca, diversificant el discurs visual general.

3

3

El resultat

El resultat

El resultat

Obtenim una marca icònica i de llarg recorregut, que s'arrela en els valors tradicionals de la institució per transformar-se i modernitzar-se amb una personalitat vibrant, alegre i pròxima, que sintetitza el tarannà propi del Mercat i cerca la connexió amb la seva ciutat.

 El manual d'identitat visual recull la marca, les seves normés d'ús, tipografies, paleta de colors i direcció d'art fotogràfica –entre d'altres–, així com diverses aplicacions concretes de gràfica publicitària i digitals.

 

Obtenim una marca de llarg recorregut, que reivindica els valors tradicionals del negoci –plenament vigents–, i que es modernitza per transformar-se en una identitat amb personalitat pròpia, pròxima i fàcil d'identificar arreu.

El manual d'identitat visual recull la marca, les seves normes d'ús i el sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital, i d'elements de gràfica publicitària.

Obtenim una marca de llarg recorregut, que reivindica els valors tradicionals del negoci –plenament vigents–, i que es modernitza per transformar-se en una identitat amb personalitat pròpia, pròxima i fàcil d'identificar arreu.

El manual d'identitat visual recull la marca, les seves normes d'ús i el sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital, i d'elements de gràfica publicitària.

Obtenim una marca de llarg recorregut, que reivindica els valors tradicionals del negoci –plenament vigents–, i que es modernitza per transformar-se en una identitat amb personalitat pròpia, pròxima i fàcil d'identificar arreu.

El manual d'identitat visual recull la marca, les seves normes d'ús i el sistema de gràfica accessòria, a més de diferents aplicacions concretes de papereria corporativa i digital, i d'elements de gràfica publicitària.

baku-mercat-logo-01
baku-mercat-half-web-01
baku-mercat-half-web-05
baku-mercat-independencia-full-web-03
baku-mercat-header-01
baku-mercat-half-web-11
baku-mercat-half-web-08
baku-mercat-half-web-13
baku-mercat-independencia-full-web-04
baku-mercat-independencia-full-web-05
baku-mercat-storie-instagram-02
baku-mercat-feed-instagram-01
baku-mercat-storie-instagram-04

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL

© Baku Creativitat i Comunicació SL